У нашем комбинованом одељењу недавно је одржана креативна радионица под називом „Од пећинског цртежа до дигиталне уметности“, која је на иновативан начин повезала историју, ликовну културу и савремене дигиталне технологије. Циљ ове активности био је да ученици истраже како се комуникација развијала од праисторијског периода до данашњег дигиталног доба.
Постављен је занимљив задатак – истражити сличности и разлике у начинима на које су људи преносили поруке у каменом добу и како то чине данас у дигиталном свету. Ово је била прилика да се на креативан и забаван начин учи о историји, али и да се деца подстакну на размишљање о будућности комуникације.
Како је изгледала радионица?
Уводна активност:
Радионица је почела разговором о томе како су људи у каменом добу сликали по зидовима пећина и користили симболе да пренесу поруке. Ученици су упоређивали тај начин комуникације са савременим дигиталним медијима, попут телефона, рачунара и интернета.
Креативни рад у групама:
Ученици су подељени у две групе, од којих је свака имала свој задатак:
Прва група: Креирала је „пећински зид“, осликавајући симболе, животиње и сцене из праисторијског живота, користећи темпере, креде и друге једноставне материјале.
Друга група: Замислила је „дигиталну галерију“ будућности, цртајући холограме, роботе и напредне облике комуникације помоћу фломастера и папира.
Завршни део радионице укључивао је постављање „пећинског зида“ и „дигиталне галерије“ један поред другог, како би ученици могли да упореде своје радове и размисле о томе како је комуникација еволуирала кроз векове.
Утисци и значај радионице
Овај креативни пројекат инспирисао је ученике да на нов начин размишљају о историји и будућности. Поред усвајања знања из историје, деца су развијала своје ликовне и дигиталне вештине, као и креативност. Комбинација више наставних предмета омогућила је интегрисано учење и подстакла ученике да повезују различите области знања.