Обрада басни
Увод: У складу са педагошким циљевима и потребама ученика у комбинованом одељењу, у току месеца фебруара смо спровели програм обраде басни. Овај програм је био осмишљен као холистички приступ који укључује читање, илустровање, израду маски животиња и драматизацију, са циљем лакшег усвајања градива и различитих вештина код ученика.
Методе читања басни: Почели смо читањем различитих басни прилагођених узрасту и способностима наших ученика. Овај корак је био кључан за разумевање теме, ликова и заплета.
Илустровање: Након читања сваке басне, ученици су имали прилику да илуструју кључне сцене или ликове. Ова активност подстакла је њихову креативност и способност визуелног изражавања.
Израда маски животиња: Следећи корак био је израда маски животиња које су се појављивале у баснама. Ово је био практичан начин да се ученици додатно повежу са ликовима из прича и да визуелно дочарају њихове особине.
Драматизација: Коначно, ученици су имали прилику да драматизују басне, користећи маске које су сами направили. Ова активност је омогућила ученицима да се додатно идентификују са ликовима, да развијају вештине говора, сарадње и емпатије.
Резултати: Холистичка метода обраде басни показала се веома ефикасном у нашем одељењу. Ученици су показали повећану мотивацију за учењем, развијали су креативност, побољшали способност концентрације и сарадње са вршњацима, увежбавали моторичке вештине. Приметно је било побољшање у разумевању и интерпретацији текста, као и у вербалној и невербалној комуникацији.
Закључак: Обрада басни кроз читање, илустровање, израду маски животиња и драматизацију представља ефикасан и забаван начин подучавања ученика са различитим тешкоћама у развоју и учењу. Ова метода олакшава усвајање градива и подстиче развој различитих вештина и способности код ученика. У будућности, планирамо наставити са применом оваквих холистичких приступа како бисмо даље унапредили образовно искуство наших ученика.
Дефектолог:
Даница Гвозденовић