ПРОГРАМ ЕКСКУРЗИЈА И НАСТАВЕ У ПРИРОДИ УЧЕНИКА
Одељенска и стручна већа Школе су - имајући у виду План рада Школе и Школске програме али и интересовања и потребе ученика, пратећи притом своје наставне програме и корелацију међу предметима - дала предлог Наставничком већу о изради Генерацијског програма излета, екскурзија и рекреативне наставе.
Наставничко веће је на својој седници од 3.07.2020.године разматрало све циљеве и задатке васпитно - образовног рада и , у складу са Законом о основама система васпитања и образовања, Законом о изменама и допунама закона о систему васпитања и образовања Законом о основном образовању као и Правилника о екскурзијама, излетима, зимовањима, летовањима и кампу ,донело следећи план, а Савет родитеља дао сагласност 25.06.2020. године.
ЕКСКУРЗИЈЕ
I И II РАЗРЕД
- Дестинација : Засавица и Сремска Митровица
- Једнодневни излет ма/пролеће 2021.године
III И IV РАЗРЕД
- Дестинација : Топлоа-Орашац - Опленац
- Једнодневни излет / пролеће 2021.године
V РАЗРЕД
- Дестинација: Деспотовац Манасија – Ресавска пећина
- Једнодневни излет / пролеће 2021.године
VI РАЗРЕД
- Дестинација: : Тршић - Сунчана долина
- Једнодневни излет / пролеће 2021.године
VII РАЗРЕД
- Дестинација : Лепенски вир, Виминацијум, Ђердап, Голубац.
- дводневна екскурзија / пролеће 2021.године
VIII РАЗРЕД
- Дестинација : Стопића пећина – Златар – Увац – Милешева
- тродневна екскурзија / пролеће 2021.године
Циљ екскурзије:
- Остваривање сврхе, циљева и задатака образовања, као и циљева и задатака наставних предмета;
- да ученици напредују ка реализацији одговарајућих Стандарда образовних постигнућа;
- да се оспособе да решавају проблеме и задатке у новим и непознатим ситуацијама;
- да развију мотивисаност за учење и заинтересованост за наставне садржаје,
- непосредно упознавање с појавама и односима у природној и друштвеној средини, упознавање с културним, историјским и духовним наслеђем и привредним достигнућима.
Задаци:
- Развијање љубави према отаџбини, њеној историји и природним лепотама
- неговање позитивног односа према националним и културним етичким и естетским вредностима, спортским потребама и навикама
- развијање интересовања за природу и изграђивање еколошких навика;
- упознавање начина живота и рада људи појединих крајева;
- развијање позитивног односа према националним, културним и естетским вредностима;
- продубљивање, проширивање и обогаћивање знања и искустава ученика;
- оспособљавање за решавање проблема, повезивање и примењивање знања и умења;
- неговање солидарности хуманизма, другарства и осећаја заједништва;
- успостављање непосреднијих односа између наставника и ученика и ученика међусобно;
- развијање свести о значају одрживог развоја и изграђивање еколошких навика и навика заштите животиња;
- уочавање и именовање биљака и животиња различитих станишта
- подстицање самосталности ученика и одговорности за сопствено понашање;
- проучавање објеката и феномена у природи;
- уочавање узрочно-последичних односа у конкретним природним и друштвеним условима;
- развијање способности орјентације у простору;
- задовољење спортских потреба и стварање спортских навика;
- развијање позитивних социјалних односа;
- разумевање значаја здравља и здравог начина живота.
НАСТАВА У ПРИРОДИ
I, II, III И IV РАЗРЕД
- Време реализације: мај 2021.године / седмодневна /
- Дестинација : Дивчибаре
Циљеви
- очување, подстицање и унапређивање укупног здравственог стања ученика, њиховог правилног психофизичког и социјалног развоја ;
- стварање основа за усвајање активног, здравог и креативног начина живота и организовања слободног времена;
- проширивање постојећих и стицање нових знања и искустава о непосредном природном окружењу ;
- развијање еколошке свести и подстицање ученика на ангажман у заштити природе;
- социјализација ученика, уз развијање толеранције и одговорног односа према себи, другима и окружењу;
- развијање позитивних односа према националним, културним и естетским
- вредностима .
Задаци и садржаји
- побољшање здравља и развијање физичких и моторичких способности ученика ;
- задовољавање основних дечијих потреба за кретањем и игром ;
- очување природне дечије радозналости за појаве у природи и њихово упознавање кроз одговарајуће активности ;
- развијање способности запажања појава и процеса у окружењу и уочавање њихове повезаности у конкретним природним и друштвеним условима ;
- подстицање самосталности кроз непосредне истраживачке задатке ;
- развијање свести о потреби заштите животне средине и изграђивање еколошких навика ;
- упознавање природно-географских, културно-историјских знаменитости и лепоте места и околине;
- упознавање са начином живота и рада људи појединих крајева ;
- упознавање разноврсности биљног и животињског света и уочавање њихове повезаности ;
- упознавање са карактеристикама годишњих доба у природи и смењивање
- временских прилика;
- развијање способности сналажења у простору и времену;
- развијање правилних хигијенско-здравствених навика и подстицање самосталности у обављању личне хигијене и бриге о себи;
- стварање навике за неговање редовне физичке активности и за што чешћи боравак у природи ;
- формирање навика редовне и правилне исхране ;
- разумевање и уважавање различитости међу ученицима ;
- подстицање групног рада, договарања и сарадње са вршњацима кроз одговарајуће активности.